Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Wie in Zwolle wil wandelen/fietsen/dansen of fitnessen? Samen bewegen is zoveel leuker!

Geplaatst door Vendela op January 12, 2018 om 12:21

January 12, 2018 om 12:21
Ik ben vorig jaar 8 kg afgevallen in 3 maanden door een afslank cursus te doen via de fysiotherapeut (van 103 naar 95). Dit hield in: 2x fitness per week en een dieet. Dat werkte heel goed. Maar ik merk dat ik nu veel te weinig beweeg. Samen bewegen is veel leuker en het motiveert me om het ook echt te doen. Ik eet nog wel zoals voorgeschreven werd toen en dat is heel goed vol te houden en daar ben ik ook nog door afgevallen dit jaar (ongeveer 5 a 7 kg) zonder te bewegen (heb een zittend beroep helaas). Ik zou je eventueel kunnen helpen door deze kennis te delen over voeding want het is eigenlijk heel normaal eten maar je moet net de ins en outs weten. Ik weet zeker dat ik dit de rest van mijn leven kan volhouden. Omdat het zo normaal is qua wat je eet.

Ik zoek nu iemand om mee te fitnessen, te fietsen, te wandelen of op dansles te gaan (bv. salsa of buikdansen, beiden heb ik gedaan en het is zo ontzettend leuk! En ik viel er flink van af zonder dieet destijds). Met al deze vormen van beweging ben ik afgevallen in het verleden. Het leukste vind ik dansen, maar ook fietsen en wandelen vind ik heel leuk. Qua fietsen weet ik vele mooie routes in Zwolle, ik heb de omgeving van Zwolle zelf al helemaal verkend per fiets. Fitness vind ik ook wel leuk hoewel ik die harde en lelijke muziek vaak vreselijk vind in sportscholen!

Ik ben zelf een vrouw van 47 jaar (ik ben jong van geest en zie er ook jonger uit (zegt men) dus mensen die jonger zijn: geen enkel probleem, ouder ook niet trouwens!) en weeg nu ongeveer 88 a 89 kg bij een lengte van 173 cm. Ik vermeld dat omdat het misschien fijn is voor jou om te weten. Mij maakt het niet uit hoe zwaar je bent of hoe oud je bent en zowel mannen als vrouwen zijn welkom. Misschien kunnen we een klein wandelclubje starten waarbij iedereen kan aan- en afhaken, gewoon laag-drempelig. Maar als het met z'n tweetjes blijft vind ik het ook prima. Ik heb geen idee hoe en of het loopt.

Ik heb er ontzettend veel zin in! Ik doe nu veel te weinig en val daarom niet of nauwelijks meer af. Ik wil die laatste kilo's er ook af hebben.

Hopelijk hoor ik snel iets van je/jullie!
January 12, 2018 om 14:42
Wat een leuke oproep!!! Ik woon zelf helaas niet in de buurt, maar hoop dat je snel een maatje zult vinden!

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.